Safae spicy hot rice

surinaamse kip recept

Boodschappenlijstje:
– Rijst
– Kipbouten/kippootjes
– Ui
– Sperziebonen
– Ketjap Manis
– Marinda saté (jumbo)
– Marindamix hot (jumbo)
– Verschillende soorten groenten: zoals champignons, taugé, spitskool en aardappelen heb ik zelf gebruikt
– Kipkruiden, saffraan, zout en knoflook
– Nasi kruiden
– Madam Jeanette (klein beetje) naar eigen pittigheidsgraad

Bereidingswijze:
Rijst koken zoals je dat normaal doet. Marineer je kip met zout, de marinda mixen, scheutje ketapmanis, kipkruiden en een klein beetje saffraan. Doe hier nog een beetje olie bij en meng het goed samen. Dit heb ik een uurtje laten staan. Pak een ovenschaal doe hier aluminiumfolie op en doe hier de kip op en bak dit op 180 graden tot de kip gaar is.
Snij je groenten in de gewenste grootte. Pak een grote wokpan en doe hier de spitskool in en laat dit op een hoog vuurtje wokken en doe hier dan de aardappelblokjes bij. Kook wat water en pak een soepkommetje doe hier de nasikruiden in met wat gekookt water en doe dit bij de kruiden en wok dit op een laag vuurtje ongeveer een kwartietje. Ik heb zelf madam janette klein beetje erbij gedaan voor de pittigheid want daar houden we wel van.


De sperziebonen heb ik beetgaar in een pan laten koken en laten uitlekken. Serveer de rijst zoals op de foto en smakelijk ..
Serveertip: Salade & heel véeeeeeeeel water!

Anna lief zo heet ik op fb add me.

 
Geef een reactie

