Review the body shop natural shampoo& conditioner

Een week geleden was ik bij de The Body Shop in Maastricht en was wel benieuwd naar de haarproducten die ze verkopen. Ik verf mijn haar af en toe en 2 keer per week gebruik ik mijn stijltang of fohnborstel. Dit keer had ik interesse om een shampoo op natuurbasis te gebruiken. 

Ik werd geholpen door een lieve medewerkster die mij alle info gaf over de verschillende soorten die ze in hun assortiment hebben. Mijn voorkeur ging naar de Volume shampoo. Bij de kassa mocht ik er naar ruiken en kreeg ik ook nog eens een proefje mee van ” haarboter”. Ja dit bestaat en heeft veel voordelen . Afgerekend ging ik snel naar huis om dit te proberen! 

  
Dit is een natuurlijke shampoo en bevat geen parabenen, sulfaten of kleurstoffen waardoor dit minder schuimt als alle andere shampoo’s. Als je een shampoo gebruikt zit daar veel chemische troep in verwerkt ook ruikt het zo lekker waardoor het veel schuimt. Ons eerste gevoel is mijn haar is fris ( lees schoon) en ruikt lekker , maar niet dus! Je verknalt je haar hier alleen maar mee.

Ik ging lekker douchen en gebruikte mijn nieuwe shampoo ( yeey). Persoonlijk vind ik dat de shampoo bijna tot geen geur heeft. Het schuimt wel maar ik heb dit op me haren aangebracht en wat water over laten vallen. De conditioner heb ik ook gebruikt deze is ook geurloos ( je moet wel hard knijpen voordat er iets uitkomt) . 

Na het douchen bleef mijn haar lekker zacht maar het wordt wel snel broos en droog als ik het niet gelijk ga kammen of met een serum behandel. Dit heb ik normaal niet. Zelf kam ik mijn haar nooit als dit nat is want dan is het breekbaar! Dit vind ik wel jammer.

  
Ik weet niet of ik deze lijn blijf gebruiken want ben ook wel benieuwd naar andere merken zonder sulfaten en parabenen. Mijn haar is wel lekker zacht en glanst. 

Ik heb het een paar keer gebruikt want was mijn haar niet zo vaak! Zelf probeer ik het om de dag of 2 keer per week . Mijn doel is 1 keer per week.

De shampoo en conditioner kosten €7,- per stuk het is wel duurder dan een gemiddelde shampoo maar op lange termijn wel waard.

Gebruiken jullie ook shampoo zonder sulfaten op natuurlijke basis? Wat is jouw favoriet? 

Geef een reactie

