Week sparen: met de app 52 weeks challenge

 

Als jij je aan dit schema houdt (digitaal) dan heb je op 1 januari 2018 een totaalbedrag van €1.378,- bij elkaar gespaard! Dit geld kun je dan weer uitgeven aan een vakantie, een mooie designertas, je droomschoenen , een weekendje shoppen of je kunt het natuurlijk laten staan op je spaarrekening om meer te sparen. In dit artikel ga ik je uitleggen hoe het systeem werkt.

Ook ik moet toegegeven dat ik best wel veel geld uitgeef aan koffie op het station bij de Kiosk, al gauw uit luiheid bij de Albert Heijn mijn lunch of ontbijt ga kopen. Dit tikt erg snel aan zie ik op mijn bankrekening… maar niet alleen dat ook het online shoppen .

In de maand april wil ik zo min mogelijk geld uitgeven. Dus benoem ik de maand april als Buy nothing new maand. De dagen vliegen voorbij dus dat moet zeker te halen zijn. Enkel de boodschappen voor mijn lunch of ontbijt op werk of stage. Ook wil in de in de maand april wat actievere spullen via marktplaats of de Facebook site verkopen. Ik heb best veel kleding en spullen die ik weg kan doen. Ik hoop aan het einde van de maand dan een leuk bedragje over te houden. Dus zo min mogelijk koffie kopen , lunch en webshopverbod in april!!

3f4ee75dd61d1109f459b7e6fa9d8b66

Ik gebruik hiervoor de app 52 weeks challenge. Deze app is gebaseerd op de bekende uitdaging die is gericht op het besparen van geld. Het idee is eenvoudig en geschikt voor mensen die niet in staat zijn om te plannen en op te slaan. Zeker, dit is een geweldige manier om geld te besparen door het jaar.

Zelf heb ik nu een bedrag gespaard van €30 ,- ben wat later begonnen, maar iedere euro die ik over heb maak ik naar mijn andere spaarrekening over. Ik heb een bank waar ik mijn vaste lasten heb en een bankrekening waar ik een spaarrekening heb waar ik alleen geld kan halen uit een automaat maar niet mee kan pinnen. Soms dan krijg ik de neiging om het geld te pakken maar ik bewaar me pasje thuis dan grijp ik het ook niet.

 

6dc75ecf626f4f612a78c83ee530e03a
De uitdaging bestaat in het redden van een klein bedrag per week. In de eerste week bespaart € 1, op de volgende, € 2, voegen steeds het bedrag van de voorafgaande week. Aan het eind van de uitdaging, na 52 weken, wat betekent dat een jaar, zal je € 1378 moet uw kerstinkopen of met die vakantie reis of wat je `wilt doen met je geld te helpen.
Naar aanleiding van deze eenvoudige regel, kun je  geld besparen op een leuke manier.

Denk je dat je dat ook kunt doen net als mij?  Ik zal wel iedere week een verslagje doen op zondag wat ik heb gespaard en of ik het kan volhouden om geen koffie te kopen op het station en lunch wat dit mij oplevert.

Ga jij dit systeem proberen? Waar ga jij voor sparen? En hoe ga jij dit aanpakken? Heb je nog tips?

One thought on “Week sparen: met de app 52 weeks challenge

  1. Dit systeem wil ik zeker en vast proberen. Ik heb het wel eens gedaan om elke week een klein bedrag opzij te zetten en dit lukte ook goed dus dan zal dit ook wel lukken lijkt me 🙂 Ik wil dan wel sparen voor een verre reis die toch aardig wat geld kost!

    Like

Geef een reactie

