Introductie nieuw merk urtekram

Waar biologische producten in Denemarken al jaren gewoon in de supermarkt liggen, verschuift dit in Nederland nu ook van de exclusieve , biologische winkel naar de mainstream buurtsuper. Urtekram is marktleider in Scandinavië, op het gebied van biologische voedings- en verzorgingsproducten, en wordt met de dag populairder in ons land. Tijd voor een introductie.

Urtekram is de grootste biologische groothandel van Scandinavië en produceert gecertificeerde biologische producten. Van voeding tot uiterlijke verzorging. Met ruim 1100 unieke producten biedt het merk een van de breedste assortimenten in zijn soort.

Het woord Urtekram is afgeleid van het Deense woord “urtekræmmer”, wat rondreizende kruidenier betekend. Letter vertaald betekend het kruiden-knuffel. Deze naam verteld veel over de afkomst van het merk. De oprichters, Lisbeth Damsgaard en Ronnie McGrail, begonnen namelijk in 1972 met de visie dat voeding en verzorging duurzamer moest en maakten body care producten die gebaseerd waren op de natuurlijke kracht van kruiden. Al snel openden zij een eigen winkel in Kopenhagen, gevolgd door het openen van hun hoofdkantoor in Mariager, Denemarken, waar zij tot op de dag van vandaag nog steeds gevestigd zijn. Het merk wordt inmiddels in 36 landen over de hele wereld verkocht. Wat begon als een droom van twee visionairs om de wereld ‘groener’ te maken, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat deze visie met grote passie over de wereld verspreidt.

logo

Alle producten van het merk zijn biologisch gecertificeerd met het COSMOS ORGANIC certificaat van Ecocert Greenlife, zonder parabenen en synthetische conserveringsmiddelen die de endocrien verstoren, gemaakt van plantaardige ingrediënten, zonder petrochemische ingrediënten en niet getest op dieren. Zij hebben tevens producten die geschikt zijn voor mensen met een parfum-, gluten en lactose allergie. De kwaliteit van de producten en het bedrijf worden ook door onafhankelijke partijen geprezen. Zo hebben zij dit jaar de Sustainable Brand Index Award gewonnen voor “Denmarks strongest Influencer for Sustainability”.

In Nederland liggen de body-care producten bij natuurwinkels als EkoPlaza en de food-producten o.a. bij Deen supermarkten.

Meer informatie over dit merk staat op www.urtekram.nl

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s